Ieri, 31 ianuarie, E.ON și Delgaz Grid au organizat un amplu eveniment dedicat aprecierii și recunoașterii parteneriatelor derulate în decursul timpului cu entități publice și private din România.
În cadrul acestui grandios eveniment, instituției noastre i-a fost oferit premiul de excelență la prima din cele 5 categorii importante stabilite de către organizator, respectiv siguranță, sănătate, mediu, implicare comunitate și învățământ.
Această distincție ne onorează și confirmă beneficiile și rezultatele remarcabile ale acțiunilor comune desfășurate în slujba comunităților, pe parcursul celor peste 10 ani ai „Parteneriatului pentru siguranță” derulat între IGSU, E.ON și Delgaz Grid.
Adresăm sincere mulțumiri partenerilor noștri pentru această recunoaștere și suntem convinși că împreună vom continua să dezvoltăm proiecte frumoase care să promoveze responsabilitatea și să consolideze climatul de siguranță în rândul publicului larg, inclusiv a categoriilor vulnerabile, expuse riscului.
***
Parteneriatul „Împreună pentru siguranță, încheiat între IGSU şi E.ON România în luna septembrie 2012, a urmărit derularea, la nivel național, a campaniilor comune de informare şi conștientizare a cetățenilor privind riscurile la care se expun în cazul utilizării necorespunzătoare a surselor de energie, fie că vorbim despre electricitate sau despre gaze naturale.
Astfel, în primii ani de colaborare, au fost realizate campaniile „F.O.C – Flăcările Omoară Copii” (lansată în septembrie 2012), destinată conștientizării pericolelor la care sunt expuși copiii lăsați singuri sau nesupravegheați în casă, urmată de „R.I.S.C. – Renunță! Improvizațiile sunt Catastrofale!” (lansată în noiembrie 2012), respectiv „R.I.S.C. – Siguranța NU e un joc de noroc!” (decembrie 2013). Acestea şi-au propus nu doar să informeze şi să sensibilizeze populația, ci şi să schimbe, în timp, comportamentul legat de utilizarea corectă a surselor de energie. De asemenea, în 2015, E.ON România s-a alăturat campaniei „Nu tremur la cutremur”, inițiată de Ministerul Afacerilor Interne şi derulată la nivel național prin IGSU.
În anul 2016, pornind de la preocuparea reducerii numărul de victime şi a pagubelor materiale, cele două părți au inițiat, sub egida R.I.S.C., campania de informare preventivă a populației cu sloganul „Mai bine previi, decât să nu fii!”, pentru adoptarea unei atitudini proactive, prin sensibilizarea opiniei publice în vederea montării detectoarelor de incendiu în locuința proprie.
Campaniile R.I.S.C. „Mai bine previi, decât să nu fii!” şi „Siguranța nu e un joc de noroc!” au continuat în anul 2017, mesajele principale fiind curățarea coșurilor de fum cu firme specializate/coșari specializați şi montarea detectoarelor de incendiu și de gaz în locuința proprie. Tot în 2017, a fost lansat proiectul România Sigură, mesajul preventiv pentru reducerea riscurilor odată cu folosirea surselor de energie fiind transmis constant publicului prin intermediul platformelor social media.
O nouă campanie a fost inițiată în 2018, sub egida R.I.S.C. „Mai bine previi, decât să nu fii!”, iar obiectivul principal al acesteia a urmărit conștientizarea cetățenilor asupra pericolelor la care se pot expune în cazul scăpărilor de gaze în locuințe.
Copiii rămân categoria cea mai vulnerabilă, iar conștientizarea adulților cu privire la responsabilitatea ce le revine în ceea ce privește respectarea măsurilor de siguranță în locuințe a devenit dezideratul principal al campaniei naționale „Ai grijă la cea mai mare grijă: siguranța copilului tău”, lansată în anul 2020.
În perioada 2021-2022, au fost inițiate trei proiecte speciale dedicate canalelor social media – Lecții despre Siguranță cu Taticool și Prințesa Sofia (cu clipuri video dedicate copiilor), Podcast #SigurdeAscultat (despre siguranța copiilor) şi #SafeSummerSports – în care, cu ajutorul influencerilor de pe TikTok, au fost transmise mesaje preventive dedicate tinerilor, pentru a evita electrocutările în apropierea stâlpilor de înaltă tensiune sau prin urcarea pe trenuri. Tot în această perioadă, au fost continuate campaniile „Ai grijă la cea mai mare grijă: siguranța copilului tău” şi R.I.S.C. „Mai bine previi, decât să nu fii!”.
Cel mai recent proiect promovat în cadrul parteneriatului „Împreună pentru siguranță” este campania de informare privind riscurile de incendiu, destinată vârstnicilor. Campania își propune să sublinieze importanța decisivă a măsurilor de prevenție care trebuie respectate de către cei în cauză sau de către aparținători, pentru preîntâmpinarea unor evenimente soldate, de cele mai multe ori, cu pierderi de vieți și pagube materiale însemnate. De asemenea, mesajul principal al campaniei, „De tine depinde să schimbi povestea. Viața este mai importantă!”, își propune să reamintească faptul că fiecare este responsabil de siguranța sa, dar în aceeași măsură și de cea a membrilor familiei, apropiaților sau chiar vecinilor, care nu mai pot acorda atenția cuvenită prevenirii riscurilor.
SERVICIUL INFORMARE ȘI RELAȚII PUBLICE
01.02.2024