Conferință încheiere proiect

Conferință încheiere proiect

În perioada 12-13 decembrie a.c., municipiul Brașov a găzduit conferința de închidere a proiectului „Consolidarea cadrului de reducere a riscului de dezastre și a sistemului de apărare împotriva incendiilor la nivel național” cod SIPOCA 866/MySMIS 134464, cofinanţat prin Fondul Social European, în baza contractului de finanţare nr. 555/19.08.2020 încheiat cu Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice. La acest eveniment, care a reunit peste 150 de participanți, au luat parte reprezentanți din ministere, autorități centrale cu rol în managementul riscurilor, organizații neguvernamentale, mediul academic, societatea civilă, prefecturi, inspectorate județene pentru situații de urgență, precum și ai Biroului Națiunilor Unite pentru Reducerea Riscului Dezastrelor și ai Băncii Mondiale.


Obiectivul general al proiectului a vizat îmbunătățirea cadrului de planificare strategică pe linia reducerii riscului de dezastre prin dezvoltarea instrumentelor legislative și a sistemelor informatice, care să asigure interoperabilitatea, dar si pregătirea, la cele mai înalte standarde, a tuturor autorităților cu atribuții în domeniul managementului riscurilor de dezastre.


Evenimentul a constituit un bun prilej pentru prezentarea Strategiei Naționale pentru Reducerea Riscurilor de Dezastre, document menit să încurajeze investițiile publice și private pentru identificarea și implementarea măsurilor structurale și nestructurale de reducere a riscurilor de dezastre.


Totodată, în cadrul activității a fost evidențiată platforma DesInventarRO, un instrument extrem de util care permite utilizatorilor accesarea bazei naționale de date privind pagubele provocate de dezastre.


Obiectivele specifice ale proiectului au inclus asigurarea unui cadru strategic conform orientărilor internaționale și comunitare, elaborarea a două strategii naționale (strategia de reducere a riscurilor de dezastre și strategia de apărare împotriva incendiilor), optimizarea proceselor decizionale la nivelul autorităților publice, dezvoltarea unui mecanism de culegere, procesare și raportare a datelor, crearea instrumentelor software pentru integrarea și raportarea datelor, formarea unui aparat administrativ eficient bazat pe instrumente obiective, cuantificabile, uşor de monitorizat şi actualizat pentru implementarea prevederilor legislației comunitare privind managementul și reducerea riscurilor, precum și asigurarea instrumentelor de informare și comunicare pentru aplicarea conformă a strategiei și a legislației incidente pe linia reducerii riscurilor de dezastre.


Activitatea s-a bucurat de participarea inspectorului general al IGSU, general Dan-Paul IAMANDI, adjunctului inspectorului general al IGSU, general-maior Benone-Gabriel DUDUC și a șefulului Direcției Generale pentru Protecție Civilă din cadrul DSU, general de brigadă Marius DOGEANU care au subliniat beneficiile proiectului și importanța acestuia în gestionare eficientă a situațiilor de urgență înregistrate pe întreg teritoriul național.



SERVICIUL INFORMARE ȘI RELAȚII PUBLICE


13.12.2023