Bilanțul misiunilor din ultimele 24 de ore

Bilanțul misiunilor din ultimele 24 de ore

În prima zi a acestei săptămâni (13.03.2023), salvatorii au intervenit pentru gestionarea a 1.580 de situații de urgență, cele mai numeroase dintre acestea fiind înregistrate în zona București-Ilfov și în județele Prahova, Mureș, Argeș, Galați, Bihor și Iași.



La nivel național, 1.266 de misiuni au fost gestionate de echipajele SMURD, 1.259 de persoane aflate în dificultate fiind asistate medical.


Totodată, echipajele de stingere au acționat pentru localizarea și lichidarea celor 116 incendii înregistrate la nivel național. Din totalul acestora, 61 de intevenții au fost la arderi necontrolate (miriști, vegetație uscată, deșeuri), fiind afectate aproximativ 116 ha de teren.


Concomitent cu misiunile de acordare a asistenței medicale de urgență și a celor de stingere a incendiilor, echipajele de intervenție au gestionat cu promptitudine 190 misiuni pentru protecția comunităților.


În perioada de referință, pe timpul misiunilor desfășurate, pompierii au salvat 14 persoane aflate în dificultate.


O atenție deosebită a fost acordată și accidentelor rutiere, echipajele de descarcerare acționând în 8 situații pentru extragerea victimelor blocate în autoturisme.


O astfel de intervenție a avut loc ieri, în județul Vrancea, unde pompierii militari au acționat pentru gestionarea urmărilor impactului dintre un autoturism și un autotren, pe raza localității Dumbrăveni, DN 2. Ajunse la locul solicitării, echipajele de descarcerare și prim ajutor au constatat că în urma impactului puternic dintre cele două autovehicule, au rezultat patru victime, dintre care două decedate. După evaluarea medicală și acordarea asistenței medicale de urgență la fața locului, celelalte două victime au fost transportate la spital pentru investigații medicale de specialitate.




Totodată, pentru acoperirea în cele mai bune condiții a misiunilor din dinamică, 193 pompieri salvatori și 167 mijloace tehnice se află la granița cu Republica Moldova și Ucraina, pentru gestionarea afluxului de persoane care intră pe teritoriul României.


De asemenea, pentru intervenția promptă la solicitările cetățenilor aflați în dificultate, salvatorii rămân la datorie, iar dinamica evenimentelor din teren va fi atent monitorizată de Centrul Operațional Național, pentru dispunerea imediată a măsurilor necesare optimizării misiunilor de răspuns.


Informații despre modul de comportare în cazul producerii unor situații de urgență pot fi obținute prin accesarea platformei naționale de pregătire în situații de urgență https://fiipregatit.ro și aplicația de mobil DSU care poate fi descărcată gratuit din App Store și Google Play.





SERVICIUL INFORMARE ȘI RELAȚII PUBLICE

14.03.2023