Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, instituţie aflată în subordinea Ministerului Afacerilor Interne, cu sediul în Bucureşti, str. Banul Dumitrache nr. 46, sector 2, derulează începând cu data de 19.08.2020, proiectul „Consolidarea cadrului de reducere a riscului de dezastre și a sistemului de apărare împotriva incendiilor la nivel național”- cod SIPOCA 866, cofinanţat prin Fondul Social European, în baza contractului de finanţare nr. 555/19.08.2020 încheiat cu Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice.
Valoarea totală a proiectului este de 7.945.722,00 lei, din care asistenţa financiară nerambursabilă solicitată din Fondul Social European reprezintă 6.673.124,30 lei.
Durata de implementare a proiectului este de 24 luni, începând cu data de 19 august 2020.
Obiectivul general al proiectului vizează îmbunătățirea cadrului de planificare strategică pe linia reducerii riscului de dezastre prin dezvoltarea de instrumente legislative și sisteme informatice, care să asigure abordarea unitară la nivelul tuturor autorităților cu atribuții în domeniul managementului riscurilor de dezastre și pentru toate tipurile de riscuri, și prin pregătirea personalului responsabil pe domeniile specifice.
Obiectivele specifice ale proiectului sunt următoarele:
- asigurarea cadrului strategic pentru reducerea riscurilor, în concordanță cu orientările internaționale și comunitare, în linie cu angajamentele asumate de România și ancorat în specificul național
- elaborarea a două strategii – strategia națională de reducere a riscurilor de dezastre, respectiv strategia națională de apărare împotriva incendiilor
- optimizarea proceselor decizionale de la nivelul autorităților publice centrale și locale pentru utilizarea eficientă a fondurilor publice în programe și proiecte pe linia reducerii riscurilor de dezastre
- elaborarea unei proceduri/a unui mecanism de culegere, procesare de date și raportare pentru îndeplinirea obligațiilor de stat membru UE ce revine României în raport cu problematica evaluării capabilităților de management a riscurilor, precum
și a obligațiilor privind țintele stabilite prin cadrul de la Sendai de reducere a riscului de dezastre
- realizarea unor instrumente software (baze de date on-line, site web, aplicații etc) pentru integrarea și raportarea datelor și indicatorilor Sendai, precum și pentru înregistrarea și evidența efectelor dezastrelor în România
- formarea unui aparat administrativ eficient care să se bazeze pe instrumente obiective, cuantificabile şi uşor de monitorizat şi actualizat pentru implementarea prevederilor legislației comunitare privind managementul și reducerea riscurilor
- asigurarea unor instrumente de informare și comunicare pentru aplicarea strategiei și legislației pe linia reducerii riscurilor de dezastre
Rezultatele proiectului:
- Rezultat proiect 1 - Strategia națională de reducere a riscului de dezastre, inclusiv Planul de acțiuni aferent strategiei, elaborate, aprobate la nivelul MAI și înaintate spre aprobare prin hotărâre de Guvern;
- Rezultat proiect 2 - Eficientizarea Platformei Naționale de Reducere a Riscului la Dezastre (PNRRD) - Instrumente de monitorizare a țintelor și de raportare la Comisia Europeană și Oficiul Națiunilor Unite pentru Reducerea Riscurilor de Dezastre (dezvoltarea unei baze de date la nivel național cuprinzând pagubele provocate de dezastre, susținută de un mecanism interinstituțional dedicat și a unei aplicații de evaluare a capabilităților de management a riscurilor de dezastre);
- Rezultat proiect 3 - Strategia națională de apărare împotriva incendiilor și Planul de măsuri pentru implementarea strategiei, elaborate, aprobate la nivelul MAI și înaintate spre aprobare prin hotărâre de Guvern;
- Rezultat proiect 4 - cunoștințe și abilități îmbunătățite în domeniul reducerii riscului de dezastre și în domeniul apărării împotriva incendiilor.
Persoană de contact: col. ing. Senzaconi Francisc tel: 021.208.61.59/interior 27406, fax: 021.208.47.10, e-mail: senzacof@mai.gov.ro
06.10.2020